the development of style

IMG_5160

IMG_5172

IMG_5171

IMG_5176

IMG_5174

IMG_5182Top – Zipper, Skirt – Zara, Scarf – from my mom, Shoes – Dr Martens, Bracelet – Bijoux Brigitte

Vraag je je soms af hoe bloggers maar door blijven schrijven over interessante dingen? Ik wel. Natuurlijk, een blog heeft meestal een of meerdere onderwerpen waar je je makkelijk aan kan houden, maar hoe hou je het persoonlijk en afwisselend? Steeds met nieuwe verhalen komen is nog best lastig, vooral als je langer dan twee jaar blogt (zoals moi). Het blijft leuk, maar eigenlijk moet je blijven vernieuwen, wat soms knap lastig is. Ik hou van mode, maar alleen maar daar over schrijven? Nah. Daarom probeer ik óók over andere dingen te schrijven (het dagelijkse weer zien jullie zonder dat ik het doorheb vaak voorbijkomen, ik hou het graag spannend). Mijn tekenleraar zei ooit tegen mij dat ik mijn eigen tekenstijl moest ontwikkelen en dat is, volgens mij, met bloggen ook zo. 

Als je naar mijn artikelen van een jaar (of twee) geleden kijkt, zie je dat er dingen verandert zijn. Niet perse de kwaliteit van de foto’s, maar de stijl is iets anders geworden en over een jaar zal het weer anders zijn. Het zal zich blijven ontwikkelen, want de hele tijd in dezelfde hoek blijven vinden jullie en ik snel saai. Misschien komt er ergens een punt, dat ik helemaal tevreden ben met mijn blog, maar dan alsnog, waarom zou ik geen nieuwe dingen uitproberen?

Wat ik eigenlijk wil zeggen met dit verhaal, is dat ik niet denk dat mensen een specifieke stijl voor hun hele leven hebben. Mensen veranderen, smaken veranderen en stijlen veranderen ook. Het is niet zoiets als het lot (als je daar überhaupt in gelooft), maar meer een ontwikkeling. Laat je stijl niet plaatsen in een hokje, maar laat je stijl zich vanzelf vormen. 

Dit was weer een deel van de oneindige hersenspinsels uit mijn hoofd. Pak er een kop thee en een reep chocolade bij en denk er gerust zelf eens over na. Dingen worden vanzelf interessant als je er maar lang genoeg over nadenkt (dat is wat ik mezelf probeer wijs te maken tijdens mijn economielessen)..

Geef een reactie

