ode aan de beanie

1372922_550978901637350_677808590_n

Beanie – Monki

Mijn nieuwe modeliefdes van dit moment zijn geen paar schoenen van 300 euro, geen eigenzinnige vintagerugzakjes of neonkleurige mantels, nee, ik zweef met mutsjes op een roze wolk. Ik wil ze, in alle kleuren van het universum (wel alleen kleuren die ik mooi vind), ik wil ze van alle merken en ik wil ze de hele winter door dragen.

Ongelooflijk hoeveel voordelen zo’n klein ding kan hebben. Zo heb ik al-tijd koude oren en ik word ook vaak ziek doordat ik kou vat door mijn oren (ja ik weet het, het klinkt raar, maar mijn oren zijn gewoon mijn zwakke plek). Beanie op, en al die oorontstekingen zijn afgeremd. En verder is dit veel beter dan de oorwarmers die ik op de basisschool droeg en waar je de oren van een beer door krijgt. Ik lach niet, ik ben bloedserieus, het zag er niet uit. Niet dat alles ”er uit moet zien”, dat vind ik juist het idee van mode, dat het niet altijd ”mooi” hoeft te zijn. Dit was een uitzondering, dit was lachwekkend.

Verder, niet onbelangrijk, die mutsjes fleuren je hele outfit op. Het maakt het wat zachter, knuffeliger en woeliger. Is dat nog te volgen? Het wordt gewoon wat schattiger, minder serieus en op de een of andere manier kan je dan dingen erbij aandoen die eigenlijk een beetje raar zijn. Dat ene mutsje zorgt gewoon voor dat ene ”yolo het maakt niet uit” effect, waardoor het gewoon wel kan.

Mensen hebben op de een of andere manier wel snel de neiging om je muts van je hoofd te slaan, dat zal dan wel in het menselijk instinct zitten, om hoofddeksels van mensen af te gooien. Bloedirritant, maar ooit pak ik ze terug. Whaha.

Liefs, Lara

Linkin Park – In the end

Geef een reactie

