every holiday has a cake day

IMG_4387

IMG_4407

IMG_4397

Benodigdheden: 1 pak basis cakebeslag + de bijbehorende ingrediënten, extra cacaopoeder, een lepel nutella per cakeje, cupcakevormpjes, een mixer, een oven.

Ik denk dat de hele wereld nu denkt dat ik gestoord ben, maar ik vind de foto van mijn cake-deeg best kunstig. Misschien verlang ik iets teveel ernaar, maar dit deeg doet me denken aan de zee. Ben ik nu (prettig)gestoord of heb ik gelijk?

Als ik ergens een kneus in ben, is het bakken. Vooral het bakken van cake en taart en andere zoetigheden is niet echt voor mij weggelegd. Jammer, ik zou graag als een keukenprinses in een halfuurtje prachtige taarten in elkaar flansen. Maar dat kan ik (nog) niet. Ik hield het dus veilig en nam een pak cake-mix. Het duurde een halfuur (!) voordat ik alles had afgewogen, de oven had voorverwarmd en het recept had gelezen. Gelukkig ging daarna alles prima en ik nam nog een risico door er cacaopoeder in te gooien. Niets is spannender dan het leven van Lara. In ieder geval is het niet mislukt. Het is zelfs, ik durf het bijna niet te zeggen, nog best lekker geworden..

De volgende stap is het maken van bosbessen-muffins. Hier bestaat jammer genoeg geen kant en klaar pak van dus dat word me nog eens een avontuur. Bosbessen-muffins vind ik het goddelijkste wat er bestaat van de bestaande ”baksels” en mijn droom om ze zelf te maken komt ooit nog wel uit, maar vandaag heb ik wel genoeg gebakken voor de komende maanden haha. Op de een of andere manier maak ik altijd een gigantische troep van de keuken die ik daarna fijn weer helemaal moet opruimen en dat duurt altijd net zo lang als het bakken zelf.

Maar laat ik dit stukje positief afsluiten: mijn uit een pak/zelfgebrouwen cakejes zijn best goed gelukt en de keuken en ik hebben het overleefd. ☺

Liefs, Lara.

The XX – Intro

Geef een reactie

