A healthy lifestyle | mijn ervaringen

PicMonkey Colladge

Rond januari begint al: ik lees en hoor overal over ”je lichaam bikini-klaar maken”, over afvallen en over sporten. Er is zoveel te vinden over dit soort onderwerpen dat ik algauw niet meer weet wat ik nou moet geloven en wat nou écht gezond is. Ik bedoel, kennen jullie het lintworm dieet al? Afgrijselijk als je het mij vraagt. Je slikt een worm in en die eet dan al het eten wat in je maag zit, met een beetje geluk eet hij niet je maag zelf erbij.

Ik ben sinds een paar maanden aan het letten op wat ik precies eet. Ik wil niet afvallen, maar ik ben er achter gekomen dat ik toch wel erg veel crap eet en niet zo veel sport en een gezondere levenstijl leek me dus wel een goed plan. Ook ben ik gisteren begonnen met de ”30 days ab challenge”. Ik heb totaal geen buikspieren en ik ben benieuwd hoeveel mijn lichaam verandert na 30 dagen oefeningen doen.

Ik ben zeker geen expert en voor echt advies zul je naar iemand moeten gaan die meer verstand ervan heeft. Maar ik vond dat dit onderwerp eens op mijn blog ter sprake moest komen. Ik wil niemand iets verbieden of de les lezen, ik vertel alleen mijn ervaringen en mijn manieren om gezonder te leven. Ik handel altijd naar mijn gevoel en ik probeer bij alles wat ik doe op dit gebied me af te vragen of het me gelukkiger maakt op de langere termijn (op korte termijn wordt ik niet echt gelukkig van buikspieroefeningen haha, maar op langere termijnen waarschijnlijk wel). Hoe pak ik mijn voornemen voor een gezondere levensstijl verder aan?

1. Ik probeer gezond te eten en dat betekent voor mij: veel fruit, veel rijstsalades, veel water, weinig snoep en koekjes, weinig E-nummers, etc. Kortom: pure en gezonde producten en minder voorverpakte calorierijke snacks (vooral suiker probeer ik te minderen). Nu hou ik me bijna nooit aan deze normen, ik ben toch wel een beetje suiker-verslaafde (CHOCOLADE) en ik heb niet altijd tijd om ontzettend gezond te doen. Maar alles begint met goede voornemens.

2. Ik ben sinds kort begonnen met hardlopen. Geen idee hoe ik mezelf zo ver heb gekregen, want eigenlijk haat ik hardlopen. Ik zit op hockey en ik hou van die sport, je rent namelijk, maar je doet ook andere dingen tegelijk (dat hoop ik tenminste). Bij hardlopen loop je simpel hard. Niets meer en niets minder. Ik probeer het leuk voor mezelf te maken door op verschillende plekken te lopen, door leuke muziek op te zetten en door me goed te concentreren op het lopen zelf. Ik ga het nooit geweldig vinden, maar het kan overal en je hebt niet veel ervoor nodig dus dit was een handige oplossing om meer te bewegen.

3. Verder ben ik dus (iets) teveel artikelen tegengekomen met tips om gezonder te leven en af te vallen en de beste tips heb ik onthouden en probeer ik te gebruiken. Zo eet ik bijna nooit nog wat na 8 uur ’s avonds, ik drink hoogstens thee. Ik ontbijt altijd. Ik eet op vaste momenten. Ik drink zoveel mogelijk water (10 keer op een dag naar het toilet moeten gaan krijg je er gratis bij…) en ik neem tussendoortjes die niet zoveel kwaad doen. Oke, ik probeer het.

Het belangrijkste van dit alles is het genieten. Geniet van dat stukje chocolade (of van die reep!), geniet van je leven, geniet van de zomer en geniet van het trotse gevoel dat je krijgt als je dag een gezonde dag is geweest. Vergeet niet te lachen en heb soms gewoon schijt aan dit hele gezonde-media gedoe. Belangrijk is dat je gezond bent en dat je jezelf accepteert hoe je bent. Jij bent jij, je bent uniek en je bent prachtig!

Liefs, Lara.

  1. Just a Girls Weblog

    Leuk artikel !!
    Zelf heb ik ook altijd van die ‘goede voornemens’ zo ongeveer elke maand.
    Maar dat gaat dan twee dagen goed en daarna val ik zo weer in mijn oude gewoontes.
    Als het aan mijn planning lag, dan zou ik nu een wasbordje moeten hebben waar je u tegen zegt.
    Alleen zit ie nu nog aardig verstopt kan ik je zeggen ;)
    Heel veel succes met de uitvoering !!
    Liefs xoxo

Geef een reactie

