Kleding bij een zomers pretpark uitje

collage pretpark

Deze plaatjes zijn slechts inspiratie en komen niet overeen met het pretpark waar ik naartoe ga, bron: weheartit.com

In de zomer valt er zoveel te doen, voor mij nét iets meer dan vorig jaar. Hoe ouder ik word, hoe verder en hoe langer ik weg mag. Dit jaar ga ik bijvoorbeeld een week kamperen met mijn vriendinnen, vorig jaar waren dat 4 dagen. Dit jaar wil ik ook naar een pretpark en dan waarschijnlijk naar Walibi. Ik ben daar nog nooit geweest, dus het lijkt me heel leuk om een dagje rond te brengen in dit pretpark. Ook omdat ik via deze site kaartjes met korting kan krijgen. We gaan met een grote groep en pretparken zijn best prijzig, dus korting is altijd fijn! Ook als je met de klas een keer ergens heen wilt, is deze site handig, er staan veel kortingen op.

Wanneer we gaan? Dat weten we nog niet precies. Het moet mooi weer zijn, dat is wel zo fijn als je in achtbanen gaat waar je drijfnat uitkomt. Verder moet iedereen kunnen, logisch. Aangezien ik hou van kleding (ik schrijf er een blog over, duh), dacht ik dat het wel leuk was om mijn tips te geven over de kleding die handig én leuk is om naar een pretpark te dragen!
Als eerste, een pretpark is geen fashionweek, het is dus niet nodig om je helemaal uit te sloven en met een uitgebreide make-uplook en al in het pretpark te verschijnen. Het mag natuurlijk altijd, ik hou je niet tegen en ik hou ervan als een outfit goed uitgedacht is, maar het is niet het belangrijkste. In een pretpark is de kans groot dat je vies wordt, dus kleding die vies mag worden is altijd handig. Verder moet het ook tegen een stootje kunnen, tenzij je niet in achtbanen en dergelijke gaat natuurlijk. Op torenhoge en vooral oncomfortabele Louboutins gaan lijkt me niet nodig en dure designertassen kunnen alleen maar gestolen worden of kapot gaan. Welke kleding voldoet dan wel aan mijn pretpark-eisen en is ook nog leuk? Ik heb even drie basis outfits bedacht:

1) Meisjesachtig met een pittig randje: Een katoenen jurkje in een zomerse pastelkleur, met een paar edgy zwarte laarsjes en kleurige lange ketting.

2) Stoer en chic: Een spijkerbroekje (of als het daar te koud voor is, een beetje een wijde spijkerbroek), een paar ballerina’s in een neutrale kleur, een T-shirt met een leuke print en een leren jasje die je makkelijk aan en uit kan doen, handig voor als het kouder of warmer wordt.

3) Jippie hippie (excuses voor de naam haha): Een rokje met bloemenprint met een basic los shirt erbij. Ik denk dat sandaaltjes hier leuk bij staan en maak het af met een haarbandje in een kleur die terugkomt in het rokje.

Bovenstaande outfits zijn natuurlijk maar suggesties. Gebruik ze als inspiratie voor je eigen outfit en je mag mij altijd een foto van jouw pretpark-outfit sturen, heel graag zelfs!
Ik hoop dat deze tips een beetje van pas zullen komen en dat het weer snel wat zomerser wordt; worden jullie ook gek van die treurige non-stop regen buien?

Liefs, Lara.

Geef een reactie

