STYLIGHT.nl: Proud to be purple?

stylight-website-makes-heart-beat_zps3ecccceb

STYLIGHT noemt zichzelf ” een online fashion community waar je fashion moodboards kunt maken met jouw outfitfoto’s, video’s, muziek, quotes en de mooiste fashionitems!” Ik denk dat die omschrijving goed klopt met mijn ervaring met de website, maar je zou ook kunnen zeggen dat STYLIGHT.nl een webshop en lookbook.nu ineen is, maar dan net iets meer. Wat betreft de webshop kan je urenlang door de kleding, schoenen en accessoires van verschillende webshops die over het hele World Wide Web verspreid zijn rondneuzen. Je kan ze dan wel niet meteen kopen, maar de webshop staat overal bij en met een klein beetje zoekwerk kom je op het item op de webshop waar ze het verkopen.

Dit is allemaal erg handig, van alles uit verschillende webshops ineen, maar het andere nog leukere deel van de site is de mogelijkheid om een eigen soort lookbook samen te stellen. Dit wil zeggen dat je op een ”board” verschillende kledingstukken van de STYLIGHT.nl kan combineren en daarbij zelf ook foto’s kan invoegen, muziek kan bijvoegen en een citaat kan opschrijven. Dit is allemaal heel leuk bedacht, maar het zit wel een beetje onhandig in elkaar. Ik snapte eerst sowieso niet hoe ik de kledingstukken die ik op mijn board wilde, er op kon krijgen. Nadat het gelukt was en ik tevreden was met het resultaat, wilde ik nog de naam van mijn ”board” veranderen. Dit kon wel, maar de naam in de link veranderde niet. Hier zal echter vast een logische reden achter zitten, die mensen met meer internetkennis misschien wél zullen snappen.

Ik ben begonnen met een eerste board, deze ging over een specifiek kledingstuk: de neongele trui. Ik vind dit een geweldig kledingstuk en op dat moment had ik veel ideeen in mijn hoofd over hoe ik zoiets zou kunnen combineren. Ik zocht een outfit met een neongele trui bij elkaar op STYLIGHT.nl, ik vond een paar plaatjes op lookbook.nu met neongele truien erin en ik zocht er een toepasselijk muziekje bij uit. Dit alles deed ik bij elkaar op een board en als kers op de taart deed ik er nog een persoonlijke boodschap bij. poef mijn eerste board was geboren. Benieuwd naar hoe hij is geworden? Je kunt hem hier vinden.

proud to bleed purple

Bij mijn tweede board pakte ik het iets anders aan: ik zocht een outfit bij elkaar op basis van een bestaande outfit van mijzelf. Ik koos voor het board een outfit die ik al een keer op mijn blog had gepubliceerd en die makkelijk na te bootsen was. Bloemetjesbroek, donkerblauwe blouse, groene laarsjes en een ketting die matcht met de blouse, dat waren de items waaruit de outfit bestond. Het bij elkaar zoeken van items die leken op die van mijn bestaande outfit was niet moeilijk en een twintig minuten later was mijn tweede board klaar. Benieuwd naar hoe die is geworden? Je kan hem hier vinden.

Al met al vind ik het een leuke site. Sommige dingen hadden wat duidelijker gemogen, het is jammer dat de link niet veranderd kon worden en het is ook jammer dat ik mijn boards niet kon opslaan en niet als plaatje kon laten op bijvoorbeeld mijn blog, maar echt een link moest plaatsen. Toch vind ik het een handige site, waar ik veel inspiratie uit zou kunnen halen en waar ik vooral lekker even iets creatiefs kan doen als ik niks te doen heb. Of ik er vaker langs ga komen? Ik denk zeker van wel, ik ben benieuwd wat voor boards er allemaal nog mogelijk zijn!

Benieuwd geworden? Ga naar stylight.nl.

Liefs, Lara.

  1. ralph lauren sale

    Right here is the perfect website for everyone who really wants to understand
    this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I actually
    would want to…HaHa). You certainly put a new spin
    on a topic which has been discussed for decades.

    Wonderful stuff, just wonderful!

  2. Magentowebshop.eu

    It is necessary that you have the required applications
    to do that, when you need to run an internet business efficiently.
    The present market is very aggressive, as you are already
    conscious. Companies are doing their utmost to stay alive in
    the competition. Then you might beware of the value of making use
    of a ecommerce platform that will help your website make profits,
    if you are operating an online business.
    What would be the principal features of Magento connect?
    Before you want to utilize this software, you would want to know about the software
    webwinkel beginnen connect comes with a wide range of extensions.
    The greatest part about the plug-ins is that they’re customizable. Being fully a open source net development application, designers profit through this attribute. If you are a developer and need to contribute to Magento, then making use of their extensions, you can perform it.

Geef een reactie

