Het ”wat moet ik aan?!” dilemma

IMG_2862

Het is ’s ochtends vroeg, zo rond 07:15 en ik stap uit bed met mijn slaperige hoofd, mijn gekreukte haren en mijn lichaam dat schreeuwt dat op dit tijdstip opstaan niet menselijk is. Mijn brein probeert mijn lichaam wakker te krijgen door te denken aan alle mensen die ver van school wonen en die dus nog eerder moeten opstaan. Het lukt half. Langzaam zak ik in de kleermakerszit voor mijn kledingkast. Wat. Moet. Ik. Aan. Ik open mijn ogen iets meer en trek een random la open. Toevallig de goede, mijn ondergoed-la. Goed, uit zoiets kiezen is niet zo moeilijk, maar wat moet er overheen. Sokken. Hmmm. Ja die zijn ook belangrijk. Maar als ik mijn ondergoed en sokken aan heb besef ik dat ik nog een lange weg en tijd te gaan heb. Zal ik een rokje aan doen? Of een jurkje? Of kies ik toch voor de comfortabele broek? Kledingkeuzes maken zijn moeilijk, al helemaal op de vroege ochtend.

De meesten vallen jullie zullen het bovenstaande wel herkennen. Vooral ’s ochtends, als mijn brein nog niet helemaal wakker is, vind ik het lastig om een leuke outfit uit te kiezen. Ik heb vaak geprobeerd om alles s’ avonds te bedenken en uit te kiezen, maar ik ben nou eenmaal lui en ik doe alles op het laatste moment dus ik ben snel afgehaakt van dat idee. Ik ben er niet goed in, maar door mijn hele leven heen heb ik wel een soort ”tactiek” bedacht, door middel van vragen die ik mezelf stel.

IMG_2711

1. Waar heb ik zin in?
Ik begin altijd met de vraag waar ik zin in heb. Wil ik kleurig zijn vandaag? Of juist veel zwart? Wil ik lekker makkelijk een broek aan? Of wil ik een rokje of jurkje aan? Meestal ligt het aan mijn humeur. Soms, heel soms, als ik goed heb geslapen, doe ik een panty aan. Panty’s vind ik zo ongeveer de meest irritante kledingstukken ooit. Dus als ik die aan wil doen moet ik wel heel erg veel zin hebben in de dag.

2. Wat ga ik doen vandaag?
Als ik me moet omkleden omdat ik gym heb of ik moet veel fietsen, is het niet handig om een rokje aan te doen. Ook vind ik rokjes vaak niet staan onder m’n winterjas, dus als ik veel buiten moet zijn doe ik meestal een broek aan (nu het wat warmer is geldt dit niet, want nu hoef ik geen winterjas meer aan). Als ik alleen maar naar school hoef, is dat vaak wel een reden om iets onhandigs te dragen, zoals een rokje in mijn geval.

3. Wat is het weer?
Ik moet zeggen dat ik hier niet zo heel veel op let, maar als ik uit mijn ramen kijk en zie dat de regen met bakken uit de lucht valt, denk ik wel even na voordat ik een korte broek, een rokje, of iets bloots aandoe. Als het regent kies ik eigenlijk altijd voor een broek.

IMG_2654

4. Is er een bepaald kledingstuk wat ik graag wil dragen?
Deze vraag is voor mij de makkelijkste manier om te verzinnen wat ik aan ga doen. Soms heb ik bijvoorbeeld net iets nieuws gekocht en natuurlijk wil ik dat dan aan. Als ik echt iets in mijn handen heb vind ik het echt een stuk makkelijker om een outfit om dat ene kledingstuk heen te verzinnen.

5. Misschien vind ik wat leuks in de kledingkast van je moeder?
Jammer genoeg heb ik vaak het probleem dat ik even helemaal genoeg heb van mijn kast en dit gebeurt meestal als ik al meer dan een kwartier zit te peinzen. Meestal ga ik dan mijn moeders kledingkast. Ik heb het geluk dat ik haar kleding meestal pas en daardoor is haar kast vaak een handige plek als ik even iets anders aan wil dan de dingen uit mijn eigen kast. Niet iedereen heeft een moeder met dezelfde maat/dezelfde smaak en waarschijnlijk mag het ook niet van iedere moeder. Mijn moeder is er ook niet bepaald dol op dat ik in haar kast neus en haar kleding leen/steel. Maar ach, dat is haar lot als moeder en ik ben haar erg dankbaar daarvoor :).

Als ik het echt niet weet trek ik gewoon een spijkerbroek aan met een shirt, maar ik probeer voordat ik dat aandoe nog goed na te denken. Het komt vaak voor dat ik ’s ochtends op school aankom en opeens weet wat ik aan had kunnen doen. Maar dan is het al te laat en moet ik wachten tot de volgende morgen. Wel wordt dat een geweldige ochtend, eindelijk weet ik dan eens een keer wat ik aan wil doen!

Misschien een beetje een onnodig onderwerp en een beetje overdreven om er een heel artikel aan vuil te maken, maar ik wilde mijn ervaring en tips over dit ”probleem” met jullie delen :).

Liefs, Lara

  1. Pingback: Zie de wereld door een roze zonnebril. | my Clue of Style
  2. Pingback: 100ste artikel! Terugblik! | my Clue of Style

Geef een reactie

