What’s in my (school)bag?

IMG_2716

Ik wil al heel lang een what’s in my bag doen, maar ik had altijd het idee dat het helemaal niet boeiend is om te zien wat ik allemaal in mijn tas heb. Toch heb ik vandaag maar een artikeltje hierover gemaakt, voor de nieuwsgierigen. De tas waar dit allemaal in zit verschilt per dag en jullie hebben ze allemaal wel een keer in een outfitpost gezien. De inhoud van mijn tas verschilt natuurlijk ook min of meer per dag, maar de volgende dingen zitten toch wel 90% van de keren in mijn tas.

1 – Schoolboeken

Tja, als ik naar school ga, zijn schoolboeken helaas het allerbelangrijkste, en ik moet er meer meenemen dan op de foto. Aangezien mijn school een zeventig minuten rooster heeft en ik dus minder vakken op één dag heb, zijn het er toch voor elk vak één, plus schrift en eventueel een werkboek. Gelukkig bestaan er kluisjes en het gewicht wat ik moet meezeulen  valt best mee, als ik niet zoveel andere zooi zou meenemen..

2 – Flesje water

Ik probeer standaard een flesje water in mijn tas te hebben om de nodige anderhalve liter per dag te halen (één van mijn goede voornemens). Zonder water krijg ik snel hoofdpijn, een droge keel en een slechte adem. Echt een belangrijk iets voor mij dus.

3 –  Ipod 

Op mijn ipod luister ik muziek door de hele dag heen. Op de fiets naar school, tijdens computerlessen waar je muziek mag luisteren (of niet) en gewoon als ik me moet concentreren of  als ik zin heb in muziek. Soms luister ik muziek via mijn telefoon, omdat daar wat nummers op staan die niet op mijn ipod staan.

4 – Telefoon

Mijn crackberry heb ik al zo’n 1,5 jaar en dat merk ik. Hij is sloom, hij loopt vast en hij is erg beschadigd. De apps die  er op staan zijn niet zo bijzonder, en ik gebruik alleen de broodnodige (whatsapp, twitter, facebook), en verder bel ik er af en toe mee. Het voordeel is dat ik weinig op mijn mobieltje en dus meer zie van het echte leven (en toch zou ik graag een andere hebben).

5 – Pennen

Elke ochtend gooi ik voordat ik wegga snel nog een pen in m’n tas, en als ik dat zo’n paar ochtenden achter elkaar doe, ontstaat er een grote collectie goedkope hema-pennen in mijn tas. Best handig, dan heb ik altijd wel een pen als ik er een vergeet mee te nemen. En deze pennen zijn goedkoop, en toch echt heel fijn. Aanradertje.

IMG_2719

6 – Agenda

Natuurlijk kan een agenda niet ontbreken in mijn tas. Ik schrijf er huiswerk, toetsen, afspraken, verjaardagen en gewoon alles wat ik niet moet vergeten in. Ik heb mijn agenda zelf ontworpen via een site, en hij staat vol met foto’s van m’n vriendinnen, van lookbook en dat soort dingen. Heel handig als ik me tijdens de les verveel (wat nogal vaak gebeurt).

7 – Appel

Die appel staat voor het eten in mijn tas, dat is elke dag verschillend. Meestal neem ik boterhammen, een stuk fruit, en een pakje koekjes mee. Soms neem ik minder eten mee, en dan koop ik iets in de kantine of in de supermarkt. Trouwens, ik hou een eetdagboek bij, misschien vinden jullie dat leuk om te zien?

8 – Lippenbalsem

Ik ben officieel labello-verslaafde, en het bewijs is mijn tas. Nu lagen er 3 labello lippenbalsems in, maar in het ergste geval vind ik er een stuk of zes terug, plus een lippenstift of twee.

9 – Kauwgom

Kauwgom is fijn om bij je te hebben als je er zin in hebt, trek hebt in iets zonder calorieën en om mensen je beste vriend te laten worden (we weten allemaal wat ik bedoel).

10 – Portemonnee

Altijd fijn om wat geld mee te nemen omdat je zo ongeveer overal geld voor nodig hebt. Soms zit er niks in, maar ik neem hem dan toch mee, gewoon voor het idee ofzo.

IMG_2723

 

IMG_2713

En tot slot heb ik nog een foto van m’n kat op een typische zondag voor jullie, of eigenlijk is ze elke dag zo. Lui beest.

Liefs, Lara.

  1. Pingback: TAG | Three things | Peanutbutter and Somnia.

Geef een reactie

