Modeshow Schoolstrijd 2013

66157_429754207100919_1469129125_n

Het is een feit. Ik heb een modeshow gelopen in een spekjesjurk. Een paar blogposten geleden vertelde ik jullie over een modeshow die ik en andere klasgenoten moesten bedenken en maken. Vorig jaar deed ik ook mee en we werden onverwacht eerste. Dit jaar zijn we derde geworden, en dat is ook wel terecht, want elke klas was zo goed!

Mijn jurk had een bovenstuk van spekjes, en daaronder (er is geen duidelijke foto van de onderkant) had ik een soort neonroze tutu aan met daaroverheen een laag van witte doorschijnende sprookjesachtige stof. Mijn jurk was niet helemaal random, want het thema was Elf Fantasy Fair, en op dat festival komen zulke rare dingen dat mijn jurk hartstikke meevalt. We hadden in de modeshow meerdere ”rollen”, we hebben eigenlijk een soort toneelstuk eromheen verzonnen. Ik was een soort elf-snoepmeisje. Rebecca was een soort planten-elf (dat meisje met die blauwe jurk), en Noor (het meisje met de roze jurk) was een soort koningin. Zij als koningin werd op het einde van de modeshow bevrijd door een trol, en de show werd gepresenteerd door een jongen die een dwerg speelde. Het was echt leuk om te doen, en hoewel de voorbereidingen ons veel werk en tijd hebben gekost was het leuk om te doen met z’n allen. Deze modeshow was dus een onderdeel van de schoolstrijd, een wedstrijd tussen bijna alle klassen van de school op verschillende gebieden. Zo deed ik ook mee aan sport, quiz, mascotte (waarbij je jouw mentor moet verkleden) en vrije opdracht (waarbij je zo veel mogelijk geld moet inzamelen). Alle punten bij elkaar opgeteld zijn we tweede van de jaarlaag en ongeveer zevende van de hele school geworden. Beter dan vorig jaar!

En nu weer een jaar wachten tot de volgende schoolstrijd, de leukste tijd van het jaar..
11372_429754220434251_1599653504_n

29001_429754190434254_618336784_n

487816_429754300434243_1944718864_n

Liefs, Lara.

Geef een reactie

