Time flies.

396541-bigthumbnail_largehjkhgtyrdezsxcvbnj_largetumblr_lsuz4xQl5y1qi9p54o1_500_large

Sommigen vinden de tijd te langzaam gaan, maar voor mijn gevoel gaat de tijd snel.Te snel. Zo snel dat het te snel gaat om ergens goed bij stil te staan. Te snel om te onthouden wat er nou eigenlijk is gebeurd. Te snel om van de leuke momenten te genieten. Waarom gaan juist de leuke momenten te snel? Ik kom er vaak erna pas achter dat het een leuk moment was.

Tijd is een feit. 1 minuut heeft 60 seconden. In een uur zitten dan weer 60 x 60 seconden. Toch voelt een dag niet als 17 uur (de resterende uren slaap ik natuurlijk). Alleen als ik 60 seconden tel in m’n hoofd, vind ik de tijd langzaam. Maar voor de rest? Werkelijk álles gaat snel. Als ik midden in een moment zit dan valt de snelheid wel mee. Maar voordat ik kan bevatten dat ik het op dit moment een leuk moment beleef, is het al voorbij. Woesj. Weg tijd. Verder met mijn leven.

Als ik wil weten of ik op nú een leuk moment heb, dan vraag ik me af of de tijd heel erg snel gaat voor mijn gevoel. Als dat zo is, ben ik erachter gekomen dat ik in een leuk moment zit.

Het is wel oppassen dat ik het leuke moment niet verander in een focus op de tijd. Want, als ik op de tijd ga letten, wordt hij langzaam. En als de tijd langzaam gaat, betekent het dat dit géén leuk moment meer is, volgens de bovenstaande test. Dus, ik sta er even stil bij dat ik op dit moment een leuk moment beleef, ik lach, en ik ga verder met mijn leuke moment. Heel vaak denk ik hier niet over na hoor, dan sta ik er dus niet bij stil en kom ik er s’ avonds in bed pas achter wat de leuke momenten van de dag waren.

2012 is bijna afgelopen, en ik weet alleen de meest bijzondere dingen die dit jaar zijn gebeurd nog. Dat komt misschien deels doordat ik vergeetachtig ben, maar ook omdat ik niet bij de leuke momenten ben stil blijven staan en dus ook niet weet dát het leuke momenten waren. Ik leef mijn leven met heel veel plezier, maar ik sta er weinig bij stil wát er nou eigenlijk gebeurd. Ik wil de leuke momenten onthouden. Ik wil aan het einde van 2013 weten waarom dit jaar geweldig was. Ik ga de leuke momenten dus opschrijven. En ik hou het in ieder geval een maand vol. Daarna zie ik wel verder. Die momenten zijn nou niet echt geschikt voor mijn blog, dus ik ga ze ouderwets opschrijven. Ik noem het geen ”dagboek bijhouden”, want dat concept haat ik na zo vaak proberen een beetje. Maar ik noem het ”Best moments”. Zo krijg ik een beetje een overzicht van wat ik nou uitspook in een maand.

Hoewel ik meer van spanning en sensatie dan van rust en regelmaat hou, krijg op deze manier misschien wat meer grip op de tijd. Want de tijd vliegt figuurlijk uit mijn handen.

Lots of love,

Lara.

Follow my blog with Bloglovin

Bron plaatjes: weheartit.com

Eén reactie

Geef een reactie

