Most repeated music: Autumn.

Ik luister vaak muziek, heel vaak. Ik denk dat ik, op de momenten dat ik alleen ben, bijna altijd muziek luister. Maar ook als ik met vrienden ben is muziek vaak aanwezig. Muziek vult stiltes, of laat juist stiltes komen. Muziek doet iets met mensen. Ja zelfs dit. Dat nummer laat mensen immers zó random dansen.

De laatste paar weken heb ik een paar nieuwe artiesten ontdekt, en de nummers die ik op dit moment het meeste luister zijn echt heel verschillend van elkaar. Dat is mooi, dan wissel ik af en word ik alles dus niet zo gauw beu. Laat ik maar snel mijn meest geluisterde herfst liedjes opschrijven:

Lana del Rey – Born to die

De eerste keer dat ik Lana del Rey zag was op een poster van de h&m, waar zij model voor stond. Omdat ik de collectie die gebaseerd was op haar zo geweldig vond, ging ik op zoek naar wat zij nou eigenlijk deed in haar leven en zo kwam ik op haar muziek. Ik vind het hele album ”Born to die” mooi, maar Born to Die zelf is toch wel het mooiste. De tekst en de bijzondere manier waarop ze zingt bezorgt me kippenvel.

Florence + the machine – Spectrum

Florence + the machine ken ik al best lang, maar ik had nooit de moeite genomen om haar op mijn ipod te zetten en van haar te gaan houden. Vorige week heb ik haar album op mijn ipod gezet en ze gaat er nooit. meer. af.

Maria Mena – Secrets

Een mooi en typisch Maria Mena liedje over geheimen. Echt een jank-nummer.


Beth Hart – Bang bang boom boom

Na regen komt zonneschijn. Na een janknummer komt een anti-jank nummer. En wel deze, van Beth Hart. Wederom is alles van haar album goed, maar deze staat op nummer 1.

Beth – Don’t you worry child

Al vind de originele versie van Don’t you worry child leuk, deze vind ik geweldig. Beth is echt een aanrader, ze heeft heel veel covers gemaakt op bekende liedjes zoals deze. Alles wat ze covert overtreft het origineel voor mij.

Wat luisteren jullie op dit moment?
Love,
Lara.

Geef een reactie

