Kamperen, praten met Jezus en bang worden van Franse dierengeluiden.

Wat een avonturiers zijn mijn vriendinnen en ik. We hebben een paar dagen gekampeerd. In ons eentje. In de regen. Ondanks dat we net de verkeerde week hadden uitgekozen qua weer hebben we veel lol gehad.

Het leuke van kamperen is het survivallen. Ik mag het eigenlijk geen survivallen noemen, maar ik bedoel dat we elke dag bezig zijn met eten zoeken, ons lichaam warm proberen te houden en onszelf van de ene camping naar de andere verplaatsen. Oke, misschien is dat eten zoeken wel een beetje overdreven, laten we het ”een barre zoektocht naar de supermarkt” noemen.

We begonnen in het Amsterdamse bos, waar een relatief kleine camping stond. Omdat deze camping het dichtst bij de stad stond, waren er heel veel touristen, en dan vooral touristen van het type ”losgaan”. Je kon je ’s avonds geen honderd meter verplaatsen of er kwam een wietgeur op je af, of nog erger: Een paar dronken Duitsers die een dansje aan het instuderen waren op ”I’m a barbiergirl”. Wij gingen eigenlijk dus niet zoveel weg van ons stukje campinggrond. Dat was namelijk wel het veiligste plekje op de camping. Totdat Jezus op ons af kwam, of nouja, hij leek er in ieder geval wel erg op. Hij had lang golvend haar waar hij om de vijf minuten zijn hand doorhaalde (Je weet wel, op die manier zoals tienermeisjes dat doen). Hij had ook een klein brilletje, en last but not least: Een baardje. Jezus zei hallo en toen verdween hij weer.

Na het bezoek van Jezus (Hij had een moeilijke uitspreekbare Spaanse naam die ik ben vergeten, dus ik noem hem maar zo) gingen we weer verder met ons potje Koehandel. Noor en Maaike waren aan het winnen en het werd steeds spannender. Ik was net bezig met bieden op een varken toen we achter ons een immens hard varkensgeluid hoorden, al snel volgende een kippengeluid. We hadden al snel door dat deze geluiden uit een huisje achter ons kwamen en we wisten dat daar rare Franse mensen logeerden. Maar wij waren niet bang, en we klopten aan op het huisje om te vragen wat ze deden. Een man deed open en liet ons binnen. In het Frans vroeg ik aan hun wat ze in hemelsnaam deden. ”OINK OINK OINK OINK”, was het antwoord. Wij stonden verbijsterd aan de grond en we bleven dicht bij de deuropening staan, klaar om weg te sprinten. Gelukkig kwam er al een gauw een iets normalere vrouw naar ons toe die uitlegte dat dit een spel was. Wij, die allang blij waren dat er tenminste één normaal pratend persoon in dit huis was, vroegen wat voor spel het dan precies was. Als antwoord kregen we een giechel van de vrouw en een ”KUKELEKUU” van de man. Wat een grap. De man leek zich totaal niet beschaamd te voelen en duwde de megafoon waarin hij geluiden maakte in mijn handen. Ik wist dat dit iets was wat ik wel een keer in mijn leven gedaan moést hebben, dus ik hield de megafoon voor mijn mond en deed een dolfijn na. Omdat het kan.

Weer terug bij de tent gingen we weer verder met ons potje Koehandel, totdat Jezus weer verscheen. Hij had genoeg van zijn vrienden die alleen maar stoned waren en zocht een goed gesprek bij ons. Wij gaven hem een stoel en een koekje en hij ging bij ons rond de tafel zitten. Jezus was echt grappig, hij praatte echt alsof hij gewoon met vrienden was. Ik heb uit het minstens een uur durende gesprek in het engels opgemaakt dat hij in Luxemburg woont maar Spaans is, dat hij door zijn vrienden Jezus wordt genoemd, dat hij geniet van het leven en dat hij ons cool vindt. Ik heb ook wel andere dingen gehoord hoor, maar misschien is het niet zo handig om al te persoonlijke dingen van hem op internet te plaatsen. Het gesprek ging maar door, totdat To het afkapte omdat we maar moesten gaan slapen. Hij wenste ons weltrusten en we hebben hem nooit meer gezien. En het potje Koehandel is nooit afgemaakt.

Wil je dus avontuur of gewoon even met Jezus praten? Zoek dan een camping op.

Love,
Lara.

Btw, zoals je mischien gemerkt heb bevat deze blogpost tot mijn spijt geen foto’s, dit komt doordat mijn camera stuk is..

Geef een reactie

