Zomerplannen van een dromer.

Wauw, het is niet normaal hoe snel de tijd is gegaan. Veel sneller dan de eerste klas volgens mij. Dit jaar koste ook wel minder energie, ik was allang gewend aan de middelbare school en zijn toetsen en bakken huiswerk en stinkende leraren, und so weither.
De zomervakantie is bijna aangebroken, en ik zie deze vakantie altijd als de beste tijd van het jaar. Vrijheid, vriendschap, liefde, geluk, zon, zee, strand, schrijven, chillen, alles waar ik van hou komt gewoon voor in deze periode. Behalve hockey dan, dat is het enige wat ik heel erg ga missen.

Mijn plannen voor deze zomervakantie zijn groots. In de zomervakantie kan je dingen doen die je normaal gesproken niet kan doen, door gebrek aan tijd en energie. Ik wil dat elke dag in deze vakantie uniek wordt. Dat ik alles ga doen wat ik al heel lang wil doen. Dat ik oude mensen weer ga spreken en nieuwe mensen ga ontmoeten. Ik wil vooral doen wat ik leuk vind, groeien, en genieten. En dat ga ik ook doen.

Mijn vakantie bestaat eigenlijk elk jaar uit twee delen, of drie. Het deel dat ik met mijn ouders op vakantie ga, ergens in het buitenland. En de rest van de vakantie, dan ben ik in Nederland. Meestal ga ik nog een week logeren bij iemand of naar Frankrijk met mijn zusje en moeder.

Tijdens de reis met mijn ouders ga ik Nederland even niet missen, en voor een paar weken mijn leven leven in een (onbekend) land. Ik ga herinneringen vastleggen op beeld, en het land verkennen. In Nederland ga ik mijn eigen gang. Waarschijnlijk ga ik eindelijk veel tijd krijgen om aan mijn blog te werken, en te oefenen met foto’s maken. Dat is trouwens echt sinds kort een nieuw iets, foto’s maken. Ik vond camera’s vroeger altijd wel interessant, maar sinds ik de scherpe camera van mijn moeder gebruik, begin ik het echt leuk te vinden. Naast foto’s maken wil ik ook schrijven. Want dat is toch wel de reden waarom ik deze blog begonnen ben. Gewoon om te kunnen schrijven.

Naast de dingen die ik al doe nóg meer doen, wil ik ook nieuwe dingen doen. Ik wil een jurkje maken, een hond uitlaten, leren duiken, nieuwe haarcreaties verzinnen, nailarts uitproberen. Eigenlijk zijn dat allemaal best normale dingen, maar ik heb tijdens schoolweken bijna nooit tijd over om dat soort doen.

I want to live my dream.

Maar eerst nog een paar weken school.

Lots of love,
Lara.

Geef een reactie

