What’s the music of the moment? #2

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een ”Music of the moment” artikel heb gemaakt. Mijn eerste ”Music of the moment” artikel maakte ik twee maanden geleden, toen ik net met mijn blog begonnen was. En hier is ‘ie dan opnieuw!

Afgelopen maand heb ik veel nieuwe oude liedjes ontdekt op het gebied van muziek. Mijn smaak van muziek neigt naar alle kanten te vliegen, maar het zijn over het algemeen rustige liedjes. Maar af en toe zit er ook wat swingende nummers bij hoor, zoals Swedish house mafia of Jessie J.


Laat ik maar beginnen met Gers Pardoel. Hij is serieus de eerste Nederlandse rapper die niet lijkt op alle andere, (met uitzondering op Lange Frans&Baas B, maar die bestaan niet meer.) Dat wil niet zeggen dat ik al zijn nummers goed vind hoor, maar ”Morgen ben ik rijk” vind ik wel echt een chill nummer.


Elke keer als ik dit liedje hoor vind ik het mooier. Dat komt omdat ik de tekst steeds beter begrijp, en de tekst is hetgene wat het liedje zo mooi maakt. Alhoewel, ik vind de stem van Eminem ook wel iets belangrijks toevoegen in zijn liedjes. Nog een aanrader van Eminem is ”Mockingbird”, zie hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=S9bCLPwzSC0.


En dit is echt een oude hit, van de tijd van mijn vader zegmaar. Ik zag de naam toevallig op internet, en toen hem had opgezocht dacht ik echt: Hee! Das een leuwk liedjah! Nou, waarschijnlijk kennen jullie hem allang, maar ik heb hem net ontdekt en ik hou ervan. Vooral de muziek zelf, niet eens de zang, al vind ik die ook niet verkeerd.


Ja jongens, Skrillex staat dit keer op mijn lijstje. Ferk heeft me aangestoken met zijn dupstep haha. Natuurlijk had ik weleens van Skrillex gehoord, maar ik had nooit de moeite genomen om het te luisteren. Ik had serieus nooit verwacht dat ik dit leuk zou vinden als je kijkt naar de rest van de muziek die ik luister. Maar zo zie je maar dat muziek vol verassingen zit =).


Tja, en dit is weer het tegenovergestelde genre, ik spring alle kanten op de laatse tijd. Dit liedje heb ik gezien op , en ik vind hem zo mooi! Dit is echt zo’n nadenk liedje. Die tekst, die stem, ik krijg er echt kippenvel van. Heb er verder geen woorden voor, luister er zelf maar naar.

Lots of love,

Lara.

ps: Hoe vinden jullie de nieuwe layout?

  1. Ana

    Hoi,
    Ik ken heel veel meer liedjes van Maria mena en die zijn ook super mooi moet je maar bij YouTube kijken! Verder hou ik niet zo van die andere liedjes die hier boven stonden maar ja dat is wat ik vind!

Geef een reactie

