Reportage: Tassenmuseum!

Toen ik een weekje geleden toevallig alleen met mijn vader was, kwam hij op het idee om naar het tassenmuseum te gaan. Ik, verbaast over dat, dat onderwerp bij zijn interesses lag, wilde daar wel heen. Want tja, als het om tassen gaat hoef ik er niet lang over na te denken. Met mijn camera op zak fietste ik samen met hem naar een oud grachtenpand aan de herengracht, waar het museum zat. Eenmaal binnen leek het wel even alsof we dubbel zagen, er liepen er alleen maar oude vrouwen rond, die samen met hun (even oude) vriendinnen gezellig naar het tassenmuseum gingen. En daar stonden wij dan, mijn vader (de enige man in het hele gebouw) en ik. maar wij trokken ons er niks van aan en liepen naar de balie, waar we onze museumkaarten lieten scannen, daarna hingen we onze jassen op en gingen we de trap op, naar boven (Logisch, want anders ga je de trap af..), naar de tassen van 1800e eeuw en eerder. Eenmaal boven zagen we door het schemerige licht etalages met tassen, niet eens zo opvallend veel. Sommige tassen waren wel bijzonder, en wel even een stiekeme foto waard.

Een trap naar beneden, kwamen we bij de etalages met tassen van de 1800e eeuw en later, in deze ruimte was het nog donkerder dan de vorige, wat opzich wel een spannend effect gaf. De mooiste stonden achterin, de oude merktassen, en dan vooral de oude klassieke Chaneltasjes vond ik echt geweldig.

En ze verkochten er ook hele schattige en lekkere bonbons, ME LIKE.

Alles bij elkaar vond ik het matig. De collectie was mooi, maar niet alles was even spannend. En we hebben het museum doorgelopen in 30 minuten. Dus dit is echt een museum wat je ”tussendoor” even moet bezoeken. Ik heb wel erg mooie dingen gezien, maar te weinig om er wild van te worden. Misschien ben ik hier ook gewoon te jong voor, en heb ik geen geduld om 10 minuten lang een tas te gaan bekijken. Leuk, maar er zijn verbeterpunten!

Lara.

Geef een reactie

