Deutsche schokolade.

Ik ben weer veilig teruggekomen van een week fietsen bij de Bodensee, een meer dat aan de grenzen van Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ligt. Echt heerlijk om een week een heel ”simpel” leven te hebben. Onze dag bestond voornamelijk uit: Wakker worden en een broodje eten, alles uit de tent halen, de tent aftuigen, alles op de fiets laden, fietsen naar de volgende camping en onderweg eten zoeken, tent weer opzetten, eten maken en opeten, en slapen. We hebben in een soort van half rondje om het meer heen gefietst, en hebben in steden en dorpen waar we langskwamen gekampeerd. Ik heb veel foto’s gemaakt, maar die laat ik een andere keer wel zien.

Zoals jullie weten ben ik ernstig chocoladeverslaafde, vooral het merk Cote D’ or vind ik echt goddelijk. Mijn zusje en ik kregen ieder tien euro van mijn vader om in een grote supermarkt wat te kopen. Omdat de chocoladeafdeling nogal groot was, duurde het even voordat ik mijn keuzes had gemaakt, maar uiteindelijk heb ik dingen gekozen waar ik nu heel blij mee ben. Ik heb mijn best gedaan om dingen te kopen die niet in Nederland te koop zijn, of die een limited-edition zijn. Ik heb nog niet alles geproefd, maar wat ik heb geproefd bevalt me zeer.

Ik begin maar meteen met een van de leukste dingen, milka met oreo smaak. De chocolade is gevuld met oreo creme met stukjes koek. Ik heb deze al geproefd, en hij is echt heerlijk. Zo jammer dat hij niet in Nederland verkrijgbaar is, hij is al bijna op..

Deze valt mij een beetje tegen, vooral omdat ik er veel van verwacht had omdat hij van Cote D’ or is. Op de verpakking staat veelbelovend ”Giandula melkchocolade met hazelnoten”, maar voor mij is het gewoon pralinéchocolade. Jammer.

Deze lijkt mij erg lekker, maar ik heb hem nog niet geproefd. Alleen al om de verpakking kocht ik hem. De reep bestaat uit ”Limette-Buttermilch” op een bedje van hele pure chocolade. Mjam.

Deze reep van Ritter Sport, een Duits merk, heeft een vulling met veel verschillende dingen: yoghurt, honing, Noten én ”Traubenzucker”. Ik ben benieuwd.

Deze Snickers kon ik gewoon niet laten liggen. Met mijn laatste 80 cent heb ik deze reep gekocht. Ik ben bijna bang om hem op te eten, straks is hij te lekker, en dan kan ik hem niet opnieuw kopen.. Grapje hoor.

Deze doos met mini chocolaatjes met verschillende smaken van Ritter Sport is echt schattig. Ik ga ze straks in een bakje gooien en op de vensterbank zetten. En heel misschien ga ik ze ooit opeten.

Ik ben knettergek dat ik zo’n lang artikel maak over een paar chocolade repen, maar ik ben er gewoon heel blij mee en ik wilde ze even delen.

Lara.

  1. Ferk de Kroon

    EEN MEGALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGE POST OVER CHOCOLADE. BETER EEN MEGALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGE CHOCOLADE OVER EEN POST.

Geef een reactie

