Hopelijk bestaan bangalijsten over honderd jaar niet meer.

Je neemt een al hele, oude grap die kinderachtige jongetjes hebben bedacht, een meisje dat naar aanleiding daarvan zelfmoord pleegt, en BAM de socialmedia bom ontploft.

Ik heb het hier over de zogeheten ‘bangalijsten’, lijsten waarin de top tien staat van meisjes uit een buurt die zich als een slet gedragen volgens mensen. Deze grap bestaat al jaren tussen scholen en gemeenten. Alleen nu is het zo populair geworden door de social media.

Ik ben het totaal niet eens met het concept ‘bangalijst’, maar wat ik nog dommer vind, is dat er zoveel aandacht aan wordt geschonken.

Er zijn zoveel mensen die meelopen met de rest, van alle mensen die de bangalijst kennen zullen er altijd een paar nieuwe mensen zijn die een bangalijst maken, en er zullen dubbel zoveel mensen zijn die het daarmee eens zullen zijn, omdat ze meelopen, en zo komen er alleen maar meer. Er is al een iemand die haar leven heeft beeindigt naar aanleiding van zo’n bangalijst, en dat mogen er geen meer worden.

Ik heb een beetje gemengde gevoels over dit artikel, aangezien ik er nu zelf ook voor zorg dat nog meer mensen het concept gaan kennen, maar ik moest dit even met jullie delen. Dat iemand trouwens zo zwak is om een lijst te maken van de volgens hem grootste sletten van de omgeving.. Kom op zeg, ga wat zinnigs met je leven doen. Maar die mensen moeten het zelf maar weten.

Je kan de bangalijsten niet zelf stoppen, maar je kan wel je mening uitspreken, en niet die van een ander herhalen. De bangalijsten horen bij deze generatie, elke generatie heeft wel zoiets.

Tja, ik weet niet precies wat ik met dit artikel wil zeggen, maar het komt ongeveer op dit neer,

Be yourself, everyone else is already taken. – Oscar Wilde.

Wat is jouw mening over de bangalijsten? Deel het hieronder!

Lara.

Geef een reactie

