What’s the music at the moment?

Wat voor muziek luister ik op het moment?

Dat verandert elke maand wel, maar toch blijf ik wel in de buurt van een bepaalde stijl. Of het vrolijke of droevige muziek is, hangt af van mijn humeur op dat moment. Maar ik vind het, het belangrijkste dat muziek een betekenis heeft (voor mij), en dat het een mooie melodie heeft.

Een liedje wat mij erg opviel en raakte deze week was Drunk – Ed Sheeran. Het is een heftig onderwerp, maar toch voelt het liedje erg ‘licht’. En de clip is hilarisch. (De video hieronder is niet de echte clip, die kon ik er niet bij voegen)

Ik luister nu toevallig random hitlijst muziek op Spotify, en nu komt er echt mooi liedje voorbij, namelijk I won’t give up – Jason Mraz. Grappig dat dit liedje mij nooit is opgevallen, het staat op een hoge plaats in de hitlijst. Normaal hou ik niet zo van Jason Mraz, ik vind het te zoetsappig. Maar, nu heb ik toch een leuk liedje van hem gevonden. Dat komt vast nog wel van pas, haha.

Ik denk dat ik de afgelopen tijd echt een gek van Ed Sheeran ben geworden, eigenlijk luister ik alleen maar daarnaar. Ze zijn allemaal stuk voor stuk prachtig en heel verschillend. Dit zijn mijn  favorieten van zijn nieuwe album ‘’+’’:

  1. Drunk
  2. The city
  3. Grade 8
  4. You need me I don’t need you
  5. Small bump

Voor de nodige afwisseling luister ik naar Birdy, maar ik denk dat ik daar mee moet oppassen, want straks heb ik helemaal genoeg van haar omdat ik er teveel naar heb geluisterd…

En als ik even iets nodig heb om wakker mee te worden of om te dansen (alleen, in mijn kamer. :s)?
Dan zijn dit mijn eerste keuzes:

  1. One (your name) – Swedish house mafia feat. Pharell
  2. I follow rivers, the Magician remix – Lykke Li
  3. Do it like a dude – Jessie J

Goed, en nu ik dit artikel heb gelezen heb ik zin om al deze liedjes te gaan luisteren, en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer, tot ik ze niet meer leuk vind. :)

See you later guys,

Lara.

Eén reactie

Geef een reactie

